فرصت‌های شغلی
ویرایش کنید
  • خانه
  • دیدگاه‌ها و تحلیل‌ها

دیدگاه‌ها و تحلیل‌ها

آخرین دیدگاه‌ها و تحلیل‌های مدیران و کارشناسان ما در خصوصات موضوعات مختلف را مطالعه نمایید.

  • همه
  • آلومینیوم
  • آهن و فولاد
  • روی
  • مس
Trade of Cryolite-1403-02-24-1-5
نقش ایالات متحده آمریکا و کانادا در صدر صاردات و واردات کریولیت جهان

طبق آمار منتشر شده، حجم صادرات کریولیت در سال ۲۰۲۳، ۸۹.۴ هزار تن اعلام شده‌است. روند نزولی حجم تجارت کریولیت دنیا و همچنین افزایش صادرات کشورهای کانادا چین و هلند به کشورهای برتر وارداتی، آمریکا، برزیل و مالزی منجر به افزایش سهم این کشورها در بازار تجارت جهانی کریولیت طی سال‌های اخیر شده‌است.

Copper+Wirerod+in+Mexico+and+Canada-1403-02-19-1-4
بررسی عوامل موثر در سهم کانادا و مکزیک در تامین مفتول مسی آمریکا

طی دوره مورد نظر، کشور ایالت متحده آمریکا رتبه نخست در واردات مفتول مسی جهان داشته‌است. حجم واردات مفتول مسی آمریکا طی این دوره به‌طور متوسط حدود ۱۵۶ هزار تن برآورد شد. کشور‌های کانادا و مکزیک به‌عنوان بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان مفتول مسی آمریکا در سال‌های اخیر بوده‌اند.

China Steel Corporation-1403-02-19-1-4
کاهش درآمد عملیاتی شرکت فولاد چین در سال ۲۰۲۲

درآمد عملیاتی و سود ناخالص شرکت CSC در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت. درآمد عملیاتی این شرکت در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال قبل از آن حدود ۴.۰ درصد کاهش داشت. همچنین افزایش هزینه‌های عملیاتی در این سال موجب شد که سود ناخالص این شرکت افت ۶۶.۵ درصدی داشته‌باشد.

Aluminum-1403-02-11-1-5
آلومینیوم؛ خواص کم نظیر، همیشه کاربردی و مورد توجه

چین بزرگ‌ترین تولیدکننده و آمریکا بزرگ‌ترین واردکننده آلومینیوم در دنیا هستند. واردات آلومینیوم خام آمریکا در سال ۲۰۲۳ بیش از ۴ میلیون تن یعنی حدود ۱۵ درصد از کل تجارت آلومینیوم دنیا است. چین با تولید ۴۱ میلیون تن، معادل ۵۸ درصد از کل تولید دنیا در این سال را به خود اختصاص داده است.

Turkey's Zink Imports-1403-02-11-1-4
ایران بزرگ‌ترین تامین‌کننده شمش روی ترکیه

ترکیه با وجود داشتن ذخایر روی و نیاز صنعتی به شمش روی برای گالوانیزاسیون، تهیه آلیاژها و پوشش‌دهی فلزات، تولید معدنی خود را به‌صورت کنسانتره صادر کرده و شمش روی را از کشورهای دیگر وارد می‌کند. علت اصلی این مساله مصرف سوخت بالا برای ذوب روی و گران بودن انرژی در ترکیه است.

Trade of Copper Wirerod-1403-02-04-1-3
بررسی واردات مفتول‌های مسی در بازار آمریکا و بزرگ‌ترین تامین‌کننده‌های آن

آمریکا بزرگ‌ترین کشور واردکننده مفتول مسی در دنیا است و بزرگ‌ترین تامین‌کننده‌های آن، کشورهای کانادا، مکزیک، امارات متحده عربی و کره جنوبی هستند. در این میان کشور کانادا با صادرات ۱۷۰ هزار تن به این کشور طی سال ۲۰۲۳، در رتبه اول مهم‌ترین تامین‌کننده قرار می‌گیرد.