معرفی ما
شرکت آرمان آتورپات با ارایه خدمات مشاوره اقتصادی، تحلیل بنیادی بازار و صنعت، تدوین استراتژی و مشاوره سازمانی، بهبود عملکرد، مشاوره ارزیابی صلاحیت و ارزشگذاری و ارایه سرویسهای موضوعی در حوزه معدن و صنایع معدنی و فلزی، به مشتریان در عبور از دوره گذار فعلی به دوره پررقابت آتی و رشد و توسعه در فضای رقابتی آینده کمک کرده و به آنها دانشی میدهیم تا بجای چشمانتظار تحولات آینده بودن، خالق آینده خود باشند.
میراث فراتر از تاریخ است
در دنیای مدرن امروز، رمز اصلی خلق ثروت، بنگاهداری اقتصادی است و شرکتهای تولیدی و تجاری، نیروی پیشران اصلی توسعه اقتصادی کشورها را تشکیل میدهند. تجربه عمومی و بینالمللی همواره نشان داده است که بنگاهداری دولتی نهایتا جای خود را به شرکتهای خصوصی که برمبنای بنگاهداری اقتصادی اداره میشوند، میدهد.
نگاهی به ۵ دهه حاکمیت تفکرات توسعه صنعتی و اقتصادی نشان میدهد که این چند دهه را میتوان به دو دوره اصلی تقسیم کرد؛ در دوره اول تمرکز بر تولید بود و با توجه به بازار تشنه داخلی، تولید محصولات داخلی به راحتی در بازار داخلی به فروش میرفت.
با افزایش ظرفیتها و همچنین میزان تولیدات، همزمان با کاهش نرخ رشد جمعیت و در نتیجه کاهش نرخ رشد تقاضای داخلی و عدم توسعه کمی و کیفی محصولات تکنولوژیک که قابلیت افزایش صادرات را داشته باشند، فضای صنعتی کشور وارد دوره دوم شد که ویژگی اصلی آن تخصیص عمومی منابع مالی و مواد اولیه بین شرکتهای تولیدکننده بود که باعث ادامه حیات شرکتهای ضعیف و عدم رشد شرکتهای بزرگتر شده است. اما این سیاست نیز به صورت بلندمدت ادامهدار نخواهد بود و نهایتا دولت ناگزیر خواهد بود به سیاستهای تخصیص حاکمیتی منابع پایان دهد؛ زیرا نه توان انجام آن در بلندمدت را دارد و نه منابع به اندازه کافی در اختیار است. این امر فضای تجاری و صنعتی کشور را وارد دورهای خواهد کرد که ویژگی اصلی آن افزایش شدت رقابت در بین شرکتها بوده و هر شرکتی که توان مالی بالایی داشته باشد، در جذب منابع و رشد بیشتر، موفقتر خواهد بود. در چنین فضایی تفکرات سنتی اداره شرکتها نظیر بنگاهداری خانوادگی صِرف، تمرکز بر فن تولید و تکیه بر منابع سنتی تامین مالی، پاسخگوی الزامات مورد نیاز نبوده و لازم است شرکتها به سمت تفکرات و ابزارهای نوین بنگاهداری حرکت نمایند.
راهبری بنگاهها بر اساس اصول نوین مدیریت، افزایش دانش در ابعاد غیر فنی بنگاهداری، تدوین استراتژیهای صحیح و اجرای درست آنها، بهبود مستمر عملکرد در همه حوزههای راهبری و عملیاتی، بهبود عملکرد در روشهای نوین تامین مالی مانند بازار سرمایه بجای بازار پول، توسعه فن بازار، افزایش قابلیتهای سیستمی بازاریابی و فروش، دسترسی به اطلاعات دقیق و درست و همچنین تحلیلها و پیشبینیهای قابل اتکا و افزایش هوش رقابتی، بخشی از مواردی هستند که شرکتها باید به طور جدی به آنها توجه داشته باشند. عدم توجه به این مساله حتی بقای شرکتها را نیز تهدید خواهد کرد؛ سرعت تغییرات جهان در ۲۰ سال گذشته به حدی زیاد بوده است که آن را معادل تغییرات ۱۰ هزار سال قبل از آن میدانند و آنچه که بر همه آیندهپژوهان مبرهن است، این است که سرعت تغییرات در ۲۰ سال آینده بسیار فراتر از ۲۰ سال قبل خواهد بود؛ لذا ضروری است برای چنین شرایط پررقابتی اولا آمادگی لازم کسب شده و ثانیا آمادگی ایجاد شده حفظ شود.
شرکت مشاوره اقتصادی آرمان آتورپات با تمرکز بر مشاوره اقتصادی در حوزه اختصاصی معدن، صنایع معدنی و فلزی و بهکارگیری تخصص توانسته است در طول سابقه فعالیت خود، خدمات منحصر بهفردی مبتنی بر تعهد، کیفیت و دقت به مشتریان خود ارایه دهد. این شرکت توانسته است با سازماندهی ساختاری دانشمحور و ارایه آموزشهای اساسی به کارکنان خود، مکانیزمهای منحصر بهفرد جمعآوری داده را پیادهسازی کرده و مدلهای اختصاصی خود را برای تحلیل دادهها و انواع برآوردها و پیشبینیها، پیادهسازی نماید که نتیجه آن ایجاد بانکهای اطلاعاتی قدرتمند به واسطه فعالیت مستمر مکانیزم یاد شده است.
بهکارگیری این ابزارهای اختصاصی به همراه ساختاری کارامد و آشنا به علم روز دنیا، امکان سناریوپردازی و پیشبینیهای مختلفی را با کمترین خطا، بر مبنای دادههای واقعی فراهم کرده است که به مدیریت ریسک کسبوکارهای مشتریان، کمک شایانی میکند. پروژههای خاص و ویژه و مشتریان بزرگ معتبر دولتی و خصوصی، نشاندهنده اعتبار و کیفیت خدمات این شرکت است.
بانک اطلاعاتی قوی، مدلهای اختصاصی و معتبر و در اختیار داشتن کارکنان با انگیزه و آموزش دیده، باعث شده است این شرکت برای هر نوع مشاوره و مشورتی، پشتوانه کافی از تحلیلهای مبتنی بر دادههای واقعی کافی را در اختیار داشته و بهترین راهحلها را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. ماموریت ما این است که به افزاش خرد سیستمی مشتریان خود در مواجهه با تغییرات و تحولات، افزایش درک از محیط و شناسایی فرصتها و استفاده از آنها و همچنین پیشبینی و مدیریت ریسکهای شناسایی شده کمک کنیم. به عنوان یک مشاور امین و معتمد، این شرکت و کلیه اعضای سازمانی آن، خود را متعهد به مرامنامه اخلاقی و حرفهای خود میدانند. متعهد بودن به صحت نتیجه، محور اصلی منشور اخلاقی شرکت را تشکیل میدهد و این شرکت بر خلاف شرکتهای مشاوره مهندسی، از قبول خدماتی که در نتیجه حاصل ذینفع باشد، خودداری میکند.
نشان و لوگوی این شرکت که یک نمودار کیکی در حال تکمیل است، استعارهای از نیلوفر آبی ایرانی بوده که به عنوان یکی از نقوش ایران باستان مطرح شناخته شده است. نیلوفر آبی گلی بسیار زیباست که در محیطی باتلاقی و نامناسب رشد می کند. با استفاده از این نماد در لوگوی شرکت، میخواهیم نشان دهیم که این شرکت در هر شرایطی، خدمات ارزنده و متمایزی را ارایه داده و در بالاترین سطوح ممکن، به اخلاق حرفهای ارایه خدمات مشاوره متعهد است.
این شرکت با ارایه خدمات مشاوره اقتصادی، تحلیل بنیادی بازار و صنعت، تدوین استراتژی و مشاوره سازمانی، بهبود عملکرد، مشاوره ارزیابی صلاحیت و ارزشگذاری و ارایه سرویسهای موضوعی در حوزه معدن و صنایع معدنی و فلزی، به مشتریان در عبور از دوره گذار فعلی به دوره پررقابت آتی و رشد و توسعه در فضای رقابتی آینده یاری میرسانیم و به آنها دانشی میدهیم تا به جای چشمانتظار تحولات آینده بودن، خالق آینده خود باشند.